Дорогі батьки!

Ми підготували для вас декілька нових розділів, в яких ви зможете знайти для себе цікаву та корисну інформацію:

КОНСУЛЬТАЦІЇ

* Як можна допомогти дитині добре поводитись?

* Яким повинен бути дитячий куточок в сім’ї.

* Повноцінний сон - важливий елемент організації життєдіяльності дитини.

ГОТУЄМОСЬ ДО ШКОЛИ

* Підготовка руки дитни до письма.

* Чому дошкільна освіта обов'язкова для кожної дитини?

* Cтрахи перед школою (поради психолога).

* Культура діяльності майбутнього школяра

ДЛЯ УНИКНЕННЯ ПОМИЛОК У ВИХОВАННІ ТА НАЛАГОДЖЕННІ ДОВІРЛИВИХ СТОСУНКІВ З МАЛЕЧЕЮ

Це - порадник татам і мамам, яким іноді важко зрозуміти свою дитину і вибрати потрібну тактику виховання в тій чи іншій ситуації.
Запропоновані знання і практичні поради охоплюють періоди дошкільного та молодшого шкільного дитинства, пояснюють їх особливості і стратегію поведінки батьків та дітей.
Вони спрямовані на формування порозуміння і взаємин між ними.
Природа і виховання посприяли тому, що всі люди різні: немає однакових батьків, як немає й однакових дітей. Кожен із нас - неповторна особистість. Саме цим пояснюється відсутність єдиного універсального рецепту виховання дитини в сім'ї. Проте є об'єктивні дані, пов'язані із закономірностями психо-фізичного розвитку особистості в цілому і в кожний віковий період зокрема. Знання цих даних дозволяє не тільки забезпечити своєчасність і повноцінність її розвитку, але й створити для Цього процесу найсприятливіші умови. Ці умови мають враховувати не тільки потреби, але й можливості дитини, сприяти поліпшенню мікроклімату в сім'ї.
Пропонований матеріал написаний з урахуванням таких знань та потреб сучасної сім'ї і суспільства в гуманізації міжособистісних стосунків. Він спонукає до аналізу власного досвіду виховної діяльності і конкретних проблемних ситуацій, своєї стратегії і тактики виховання, що слугує гарним стимулом до самовдосконалення.
Кожна дитина, незалежно від віку, відчуває природну потребу у фізичній і психологічній безпеці. Створювати умовидля безпечної поведінки малюка має сім'я, організуючи сімейне виховання з позицій інтересів дитини. Але ці інтереси завжди мають зворотний зв'язок: у перспективі - це гарантована захищеність самих батьків. Але як її досягти? У чому полягає мудрість сімейного виховання?
Як показує багатовіковий досвід, формула здорового батьківства виводиться з двох основних компонентів - із любові і вимогливості як до дитини, так і до себе. Ці компоненти є рушійною силою для цілої системи стимулів і стримувань поведінки. Зосередженість тільки на любові і недооцінювання вимогливості може викликати неповагу до батьків і їхнього авторитету. Авторитарність, командний стиль виховання створює гнітючу атмосферу в сім'ї, ображає малюка і дає йому підстави вважати, що його не люблять, що він нікому не потрібний. А це значить, що в прояві почуттів потрібно завжди прагнути до їх розумного балансу.

Що необхідно для досягнення достатнього ступеня психологічної захищеності в сім'ї і батьків, і дітей?
Насамперед це:

  • встановлення певних меж діяльності долей - не жорстких, але й не безконтрольних;
  • навчання і стимулювання адекватного прояву емоцій;
  • встановлення для самих батьків певних принципів і норм поведінки, а саме:
  • прийняття малюка таким, який він є від природи, без критики й осуду;
  • повага і схвалення дитини як особистості, а не внаслідок її догоджання батькам;
  • визнання того, що потреби дитини в створенні умов для її повноцінного розвитку - законні;
  • розуміння значимості дитини для батьків і для держави;
  • виконання стосовно дитини функцій захисника її інтересів і співучасника її справ;
  • уміння втішати дитину, коли вона відчуває біль, невпевненість, переживає стрес;
  • прийняття дитини як цілісної особистості, а не судження про неї і її можливості за окремими рисами характеру й окремими вчинками;
  • постійний аналіз батькам власної виховної діяльності та її результатів;
  • розуміння того, що дитинство - це не підготовчий етап до життя, а саме життя, коли відбувається формування особистості.

Домогтися таких стосунків у сім'ї можна, забезпечивши наступні умови:

  • виховання і розвиток ціннісного ставлення до життя, до кожної окремої особистості;
  • формування потреби розуміти інших людей, поважати їхню гідність;
  • забезпечення таких стосунків між батьками і дітьми, сутність яких полягає у взаємній турботі, наповненні життя доброчинністю;
  • накопичення досвіду гуманних взаємин і поведінки в емоційно насичених ситуаціях, які потребують співчуття, співпереживання і збереження власної гідності;
  • використання кращих традицій етнопедагогіки, народної мудрості виховання.

Ці загальні принципи, норми й умови виховання створюють основу сімейного добробуту і забезпечують порозуміння батьків і дітей. Вони можуть бути конкретизовані в різноманітних ситуаціях, але суть має залишатися саме такою. У ній полягає головне правило сімейної педагогіки: стався до своїх дітей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Завжди!
Чи є конкретний механізм поведінки батьків у тих чи інших виховних ситуаціях? Так, його можна виробити, виходячи із знання загальних закономірностей виховання, специфічних умов його здійснення в кожній окремій сім'ї та індивідуальних особливостей кожної дитини. Тобто, проблема розв'язання ситуації криється насамперед у її знанні, розумінні і спеціальній готовності.
Важливо запам'ятати: перш ніж чогось очікувати від дитини, потрібно переконатися, що вона вас розуміє і що вона може це виконати.

Як зробити свій дім безпечним для дітей


Перебуваючи у звичайному оточенні, діти часто завдають собі шкоди. У міру того, як діти дорослішають, змінюється і характер їхніх ушкоджень.
Немовлятко може легко поперхнутись шматочком їжі. Малі діти не раз падають, коли намагаються кудись вилізти, або обпікаються, чи отруюються, коли торкаються предметів, до яких можна дотягнутися, чи попробувати їх на смак.
Діти старшого дошкільного віку часто зазнають ушкоджень під час гри на дорогах або коли граються надворі.
Багатьом таким випадкам можна запобігти. Виявляючи трохи передбачливості, й, беручи до уваги вік дитини, ви можете допомогти відвернути травми і навіть смертельні випадки. І цей обов'язок допомогти дитині лежить на батьках або інших дорослих, з якими час від часу перебуває дитина.
Декілька порад, які б зробили наш дім безпечним для дітей:
Ліки. Тримайте їх подалі від дітей у зачиненій на ключ шафі. Це саме стосується натуральних ліків і тих, які не видаються за рецептом. Також попросіть гостей, котрі зупинилися у вас на ніч, тримати свої ліки у безпечному місці.
Побутові хімікати. Тримайте їх там, де діти не зможуть до них дотягнутися у стінній шафі, яка замикається. Зберігайте хімікати у тих упаковках, в яких придбали, аби їх можна було відразу розпізнати. Будьте уважними, коли користуєтеся ними, і ставте їх завжди на місце, навіть якщо залишаєте кімнату на короткий час. Ніколи не залишайте залишки дезінфікуючого засобу у посудомийці.
Кухонна плита. Завжди розвертайте ручки посуду, в якому готуєте страву, до центра плити. Якщо можливо, прикріпіть до плити запобіжний пристрій. Попіклуйтеся про те, щоб плита не нахилилася, коли дитина потягне на себе відчинені дверцята духовки.
Самі дверцята теж повинні замикатися. Чи дитина часом не опечеться, доторкнувшись до дверцят духовки? Тоді поставте запобіжний пристрій або решітку, щоб дитина не мала доступу до гарячих дверцят.
Небезпечні хатні приладдя. Ножі, ножиці й небезпечні побутові пристрої слід зберігати у шафах або шухлядах, які замикаються на ключ чи засувку, або в інших місцях подалі від дітей. Коли ви користуєтеся цими предметами й тимчасово відкладаєте їх, слідкуйте, щоб вони не лежали на краю столу чи стійки, де до них могли б дотягнутися діти. Сірники й поліетиленові мішечки також небезпечні для малих дітей.
Сходи. Зробіть поруччя щонайменше 70-75 сантиметрів заввишки по обох боках сходів.
Вікна й двері балкона. Встановіть угорі запобіжні пристрої або ланцюжки чи придумайте щось інше, аби дитина не могла їх відчинити або
пролізти через них, коли ви провітрюєте кімнати.
Книжкові полиці. Якщо дитина любить вилазити на предмети й висіти на них, прикріпіть книжкові полиці й інші високі меблі до стіни, щоб вони не впали.
Електричні розетки й шнури. Розетки, якими ви не користуєтеся, повинні бути чимось надійно закриті. Шнури для настільних ламп і таке інше слід прикріпити до стіни або меблів, щоб дитина не змогла стягнути лампу і її не вдарило струмом, або ж, взагалі, ставте такі лампи у безпечне місце. Ніколи не залишайте електричну праску на дошці для прасування та слідкуйте, щоб з неї не звисав шнур.
Гаряча вода. Якщо ви можете регулювати температуру гарячої води, вам слід знизити її до 50 градусів за Цельсієм, щоб дитина не ошпарилась, коли відкрутить кран.
Іграшки. Викиньте іграшки з гострими кінцями або кутами. Позбудьтесь маленьких іграшок або тих, які можна розібрати на дрібні частинки, тому що дитина може поперхнутись, якщо візьме їх до рота. Очі й ніс на м'яких іграшках повинні бути добре закріпленими. Навчіть старших братиків і сестричок забирати свої маленькі іграшки, коли немовля поруч.
Солодощі й легкі закуски. Не залишайте солодощі й легкі закуски, такі, як арахіс і карамель, у межах досяжності. Вони можуть застрягти з горлі дитини.


Коли стався нещасний випадок
Отруєння.
Якщо дитина випила токсичну рідину, добре прополощіть їй рот і дайте випити одну чи дві склянки води або молока. Після цього викличте лікаря або зателефонуйте до центру інформації з надання допомоги тим, хто отруївся, аби отримати консультацію. Коли в око дитині потрапила якась їдка речовина, негайно промийте його великою кількістю води протягом 10 хвилин.
Опіки. Якщо опіки незначні, обмийте рану не занадто холодною водою принаймні 20 хвилин. Коли рана більше дитячої долоні або міститься на обличчі, суглобі, на нижній частині живота чи на статевих органах, вам слід доставити дитину в реанімаційну палату. Глибокі тілесні пошкодження завжди повинен лікувати лікар.
Загроза задушення. У випадку, коли щось застрягло у дихальному горлі дитини, дуже важливо, аби швидко вийняли цей предмет. Один з методів, який ви можете використати, це прийом Гаймліха. Якщо ви не знаєте цього методу, зверніться до лікаря, щоб отримати більше інформації, або відвідайте курси надання допомоги у разі нещасних випадків з дітьми, на яких навчають цього методу.



АНКЕТА

за темою: "Безпека дитини вдома"


1. Чи оснащені електророзетки в Вашій квартирі заглушками?
2. Чи має Ваша дитина доступ до газових та електричних приладів?
3. Чи дозволяєте Ви своїй дитині:

> самостійно вмикати телевізор?
> переглядати телепередачі на самоті?

4. Чи користується Ваша дитина ліфтом без супроводу дорослих?
5. Де Ви зберігаєте небезпечні для дітей предмети?

> ліки
> сірники, запальнички
> гострі та ріжучі інструменти
6. Які ігри любить Ваша дитина?
7. Коли Ваша дитина гуляє у дворі сама, які заходи безпеки Ви
передбачаєте?
> нагадуєте дитині правила поведінки на вулиці;
> часто поглядаєте з вікна;
> доручаєте догляд тим батькам, які гуляють зі своїми дітьми;
> прохаєте про догляд старших дітей;
> довіряєте своїй дитині і впевнені, що вона знайде вихід із будь-якої
ситуації;
> інший варіант.
8. Ваші думки щодо виховання безпечної поведінки у дітей в домашніх
умовах.
Дякуємо за співробітництво !


РОБОТА З БАТЬКАМИ


ПАМ'ЯТКА
з попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем

Шановні батьки, дорогі діти! Велика кількість пожеж зчиняється від дитячих пустощів з вогнем. Вогнем знищується багато чого, а нерідко в пожежах гинуть і травмуються діти.
ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ПОЖЕЖІ ВІД ДИТЯЧИХ ПУСТОЩІВ З ВОГНЕМ, НЕОБХІДНО ВИКОНУВАТИ НАСТУПНІ ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ:
- зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;
- не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні прилади тощо;
- не дозволяти дітям користуватися газовими приладами;
- тримати в недосяжних дітям місцях рідини, які легко займаються (бензин, ацетон, спирт тощо).
- не допускати перегляд телепередач дітьми без догляду дорослих;
- не залишати малолітніх дітей без догляду.
Шановні батьки! Ставтесь до ігор дітей з вогнем негативно. Роз'яснюйте, що їх ігри, пов'язані з вогнем, можуть спричинити пожежу, загибель майна, загибель людей у вогні.
ШАНОВНІ БАТЬКИ! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.
Сподіваємося, що Ви з усією відповідальністю поставитесь до наших порад.
ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ НЕГАЙНО ВИКЛИКАЙТЕ ПОЖЕЖНУ ОХОРОНУ ЗА ТЕЛЕФОНОМ «101»


ПАМ'ЯТКА
із забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку


Шановні батьки!
Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку зовнішнього світу.
Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та виконувати наступні правила:
1. Не залишати дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час.
2. Навчати дітей користуватися дверним вічком.
3. Не дозволяти відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму.
4. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці.
5. Вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104, 1077.
6. Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети - вони можуть бути небезпечними.
7. Забороняти грати ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами.
8. Забороняти користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також заходити у ліфт з незнайомими людьми.
9. Вчити дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють у правоохоронних органах.
10. Не дозволяти дражнити тварин. Попереджувати зародження в дитині жорстокого відношення до "друзів наших менших".
Шановні батьки! Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я
Сподіваємось, що ця пам'ятка допоможе
Вам вберегти дитину від біди!



ПАМ'ЯТКА
з попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку


Шановні батьки! Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання - забезпечення безпеки руху пішоходів.
У попередженні дорожньо-транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах. Щоб на допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:
- вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених
місцях та підземними переходами;
- не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;
- вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус - позаду, трамвай - спереду;
- не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;
- не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;
- не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї - це може бути варте дитині життя;
- не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;
- не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.
СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

1) СВОЄЧАСНО ПРИВОДИТИ ДИТИНУ ДО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ – ДО 8.00 ТА ЗАБИРАТИ-ДО 17.30.

2) ЯКЩО ВИ ПРИВЕЛИ ДИТИНУ ПІСЛЯ 8.00, ВАМ СЛІД ДОЧЕКАТИСЯ ,КОЛИ ДІТИ ВАШОЇ ГРУПИ ПОВЕРНУТЬСЯ З РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ І ПЕРЕДАТИ ДИТИНУ ВИХОВАТЕЛЮ.НЕПРИПУСТИМО ЗАЛИШАТИ ДИТИНУ САМУ У ПРИЙМАЛЬНІЙ КІМНАТІ ГРУПИ.

3) ПРИВОДИТИ ДИТИНУ В ДНЗ В ЧИСТОМУ ОДЯЗІ,У ВЗУТТІ, ЩО ВІДПОВІДАЄ РОЗМІРУ НОГИ ДИТИНИ ТА САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИМ ВИМОГАМ.

4) ПРИВОДИТИ В ДНЗ ЗДОРОВУ ДИТИНУ, ПОВІДОМЛЯТИ ВИХОВАТЕЛЯ ПРО ЇЇ САМОПОЧУТТЯ ВДОМА ТА НЕЗВИЧАЙНІ ВИПАДКИ (ПАДІННЯ,УШКОДЖЕННЯ,СКАРГИ НА ПОГАНЕ САМОПОЧУТТЯ ТОЩО).

5) СВОЄЧАСНО ПОВІДОМЛЯТИ АДМІНІСТРАЦІЮ ЗАКЛАДУ ПРО ХВОРОБУ ДИТИНИ ТА ІНШІ ПРИЧИНИ ЇЇ ВІДСУТНОСТІ В ДНЗ ЗА ТЕЛЕФОНОМ 74-70-907.

6) ВИХОВАТЕЛЬ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ЩОДНЯ ОГЛЯДАТИ ДИТИНУ З МЕТОЮ СВОЄЧАСНОГО ВИЯВЛЕННЯ ОЗНАК ХВОРОБ (СИПУ,РОЗЧОСУ,ЗАГНОЄННЯ ОЧЕЙ І Т.П.), НЕЗДУЖАННЯ (ГОЛОВНИЙ БІЛЬ,ХВОРЕ ГОРЛО, ТА ІН.), ТІЛЕСНИХ УШКОДЖЕНЬ (СИНЦІ,ПОДРЯПИНИ,ГУЛІ ТОЩО).

7) ЯКЩО ПІД ЧАС РАНКОВОГО ПРИЙОМУ В ДНЗ У ДИТИНИ ВИЯВЛЕНО ОЗНАКИ ХВОРОБИ, БАТЬКИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ ЗВЕРНУТИСЯ ДО ЛІКАРЯ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЄЮ АБО МЕДИЧНОЮ ДОПОМОГОЮ.

8) БАТЬКИ, АБО ОСОБИ, ЩО ЗА ЇХ ДОРУЧЕННЯМ ПРИВОДЯТЬ ДИТИНУ В ДНЗ, МАЮТЬ ПЕРЕДАТИ ДИТИНУ ВИХОВАТЕЛЮ АБО ТОМУ ПРАЦІВНИКОВІ ДНЗ, ЯКИЙ ПРИЙМАЄ ДІТЕЙ В ЦЕЙ ЧАС. НЕПРИПУСТИМО ВІДПРАВЛЯТИ ДИТИНУ ДО ДНЗ САМУ, БЕЗ СУПРОВОДУ ДОРОСЛОГО. УВЕЧЕРІ ПРИ ЗАЛИШЕННІ ДІТЬМИ ДНЗ ВИХОВАТЕЛЬ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ПЕРЕДАТИ ДИТИНУ БАТЬКАМ АБО ІНШІЙ ОСОБІ, ЩО ПРИЙШЛА ЗА НЕЮ ЗА ЇХ ДОРУЧЕННЯМ.

9) БАТЬКАМ ВАРТО ЗАЗДАЛЕГІТЬ ДОМОВИТИСЯ З ВИХОВАТЕЛЕМ ЩОДО ТИХ ОСІБ,ЯКІЙ ВОНИ ДОРУЧАЮТЬ ЗАБРАТИ ДИТИНУ З ДНЗ В ОКРЕМИХ ВИПАДКАХ ТАКЕ ДОРУЧЕННЯ ОФОРМЛЯЄТЬСЯ ПИСЬМОВО.

10) ВИХОВАТЕЛЬ НЕ МАЄ ПРАВА ВІДДАВАТИ ДІТЕЙ З ДНЗ НЕПОВНОЛІТНІМ ДІТЯМ, БАТЬКАМ У НЕТВЕРЕЗОМУ СТАНІ.

11) ЯКЩО ДИТИНУ З ПЕВНИХ ПРИЧИН СВОЄЧАСНО НЕ ЗАБРАЛИ З ДНЗ, ВИХОВАТЕЛЬ МАЄ ПРАВО ВІДВЕСТИ ЇЇ ДО ДОМУ.

12) ВНОСИТИ ПЛАТУ ЗА ХАРЧУВАННЯ ДО 10 ЧИСЛА КОЖНОГО МІСЯЦЯ.

13) ВИХОВАТЕЛЬ НЕ НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРИКРАС (СЕРЕЖКИ, ХРЕСТИКИ ТОЩО).

Кiлькiсть переглядiв: 258

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.